Subsidie 2013

Vereniging Het Zonnehuis heeft op 21 juni 2012 een tweejarige samenwerkingsovereenkomst afgesloten met kennisinstituut Leyden Academy on Vitality and Ageing. De gezamenlijke focus is gericht op onderwijsvernieuwing, ontwikkeling en onderzoek op het gebied van waardige zorg voor kwetsbare ouderen.

Onderwijsvernieuwing

Inspiratie & Kennisdagen voor MBO/HBO studenten zorgopleidingen: bedoeld voor en door studenten, docenten en ouderen om elkaar te inspireren en kennis te delen over werken in de ouderenzorg. www.iklevensles.nl

Ontwikkeling

Expertisenetwerk Levensvragen en Ouderen: kernpartner om zingeving en geestelijke zorg in de zorg voor kwetsbare ouderen te stimuleren. Projectsubsidie Zorgen voor Zin bij mensen met dementie
www.netwerklevensvragen.nl

Onderzoek

Leerstoel Organisatie en beleid van zorg: bijzonder hoogleraarschap om theoretische kennis te verbreden naar dagelijkse praktijk om waardige zorg voor kwetsbare ouderen te verbeteren.
www.vu.nl