Studenten op Herfstvisite!

Vereniging Het Zonnehuis en Leyden Academy zetten zich samen in voor beter onderwijs en een positieve beeldvorming over (werken in de) ouderen(zorg).

Wij nodigen studenten Zorg & Welzijn (16-25 jaar) uit om op bezoek te gaan bij ouderen, die in een woonzorglocatie of nog thuis wonen*. Ons doel is dat studenten hun toekomstige cliënten en leefomgeving beter leren kennen. In de maand oktober kan de student op visite om samen met een oudere iets leuks te gaan doen zoals lekker naar buiten, muziek luisteren, winkelen, een spelletje doen of naar de bioscoop of een museum.

Ze verdienen 10,- euro per uur. Als de student een stempelkaart van 15 uur volmaakt (controle door zorglocatie), betaalt Levensles maar liefst 150,- euro uit. We vergoeden ook de kosten voor bijvoorbeeld het kopje koffie of toegangskaartjes, reiskosten etc. Het totaalbedrag maken we na de Herfstvisite netto over op de bankrekening van de student.

Een voorwaarde: na afloop publiceren we graag een verslag over de ervaringen op onze website. Over het maken en plaatsen van eventuele foto’s of filmpjes zullen we in overleg afspraken maken met de betrokkenen.

Ken je enthousiaste studenten die graag een leuke en zinvolle baantje willen? We komen heel graag met ze in contact. Mail ons op levensles@leydenacademy.nl. Let op: vol = vol!

* De ontmoetingen kunnen ook op locaties plaatsvinden, waar mensen (met beginnende dementie) voor dagopvang komen.